Περιοδικό On Off
2 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 1
Περιοδικό On Off
ΦΑΙΗ ΞΥΛΑ: «Τι σε νοιάζει αν δεν μιλιέμαι με το συνάδελφό μου;»
Αρχικά έφυγε για την Αγγλία προκειμένου να σπουδάσει ναυτιλιακά, που ήταν και το επάγγελμα του πατέρα της. Στην πραγματικότητα, μόνο το ταξίδι απόλαυσε και γύρισε τρέχοντας για να δώσει εξετάσεις στο Εθνικό Θέατρο. Το ντεμπούτο της Φαίης Ξυλά στην τηλεόραση έγινε στο σίριαλ «Φεύγα» του Mega, ενώ στο ίδιο κανάλι τη βλέπουμε και φέτος, στην καθημερινή σειρά «Τα μυστικά της Εδέμ». Εκεί υποδύεται την Εύα, που είναι με έναν άντρα από τα 15 της και όλη η ζωή της γυρίζει γύρω από αυτόν τον έρωτα. Μαζί, μάλιστα, έχουν κάνει και ένα παιδί, αλλά εκείνη ποτέ δεν τόλμησε να του το αποκαλύψει. Παρουσίαζε πάντα το παιδί τους ως παιδί της μητέρας της.
* Ιστορίες βγαλμένες από τη ζωή;
«Ο,τι συμβαίνει σ’ αυτό το σίριαλ θα μπορούσε κάλλιστα να συμβεί και στη ζωή. Υπερβολικό μπορεί να είναι το ότι γίνονται όλα στους ίδιους ανθρώπους. Αλλιώς, είναι πολύ αληθινά. Και ο τρόπος που παίζονται και γράφονται είναι αληθινός, επίσης».
* Τα καθημερινά σίριαλ τα έχεις αποκαλέσει ποτέ σαπουνόπερες;
«Γενικώς δεν μου αρέσουν οι ταμπέλες. Ξεχωρίζω τις δουλειές μόνο από την ποιότητά τους. Η δουλειά που κάνω φέτος και ως καθημερινή, και ως εβδομαδιαία, και ως μηνιαία πάλι θα μου άρεσε. Νομίζω, μάλιστα, ότι ένα σίριαλ που είναι καθημερινό και πολύ καλό, όπως το δικό μας, είναι μεγάλη μαγκιά, γιατί είναι πολύ δύσκολο. Δουλεύεις με εξαντλητικούς ρυθμούς».
* Αμείβεσαι, όμως, και πολύ καλά.
«Πολλές φορές δεν έχω αμειφθεί καλά και έχω δουλέψει πάρα πολύ. Η τέχνη ποτέ δεν πληρώνεται όπως της αξίζει. Θα πληρώνεσαι ή παραπάνω ή λιγότερο. Το “όσο σου αξίζει” δεν υπάρχει. Θεωρώ, επίσης, ότι η υποκριτική είναι υπερβολικά δύσκολη δουλειά, γι’ αυτό και οι ηθοποιοί κολλάνε βαρέα ένσημα».
* Εχεις την πολυτέλεια να επιλέγεις σε ποιες εκπομπές θα εμφανιστείς για το προμόσιον του σίριαλ;
«Η αλήθεια είναι ότι οι ηθοποιοί υπογράφουμε συμβόλαια που μας υποχρεώνουν να εμφανιζόμαστε σε εκπομπές για την προώθηση της δουλειάς. Αυτό είναι μια ρήτρα που δεν μπορείς να μην την έχεις. Την έχουμε όλοι. Δεν μπορεί κάποιος να τη βγάλει, επειδή δεν θέλει να πηγαίνει. Είσαι υποχρεωμένος, αν το κανάλι πει να πας σε κάποια εκπομπή, να πας. Απλώς, υπάρχει η καλή θέληση και από τις δύο πλευρές να πεις ότι κάτι δεν θέλεις και να μην σε υποχρεώσουν να το κάνεις».
* Η Ακρίτα έρχεται στα γυρίσματα;
«Οχι, δεν έρχεται. Εχει τον απόλυτο έλεγχο του πράγματος, έτσι κι αλλιώς».
* Διάβαζες Ακρίτα; Τη γνώριζες, δηλαδή, από τα χρονογραφήματά της;
«Οχι εγώ. Η μαμά μου διάβαζε Ακρίτα».
* Το «στα παρασκήνια περνάμε υπέροχα», ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να πέφτουν πολλοί καβγάδες και οι ηθοποιοί να μη μιλιούνται, πώς το σχολιάζεις;
«Το να λες ότι περνάς υπέροχα και από πίσω να σκοτώνεσαι είναι υποκριτικό. Μπορείς να πεις κάτι άλλο. Αλλωστε, λίγο ενδιαφέρει το θεατή πώς είσαι στο παρασκήνιο με τους συναδέλφους σου. Σημασία έχει το αποτέλεσμα. Τι σε νοιάζει αν εγώ δεν μιλιέμαι με τον συνάδελφό μου; Είναι σαν να λέμε ότι όταν είσαι με κάποιον ζευγάρι τον γουστάρεις κιόλας. Ε, δεν συμβαίνει συνήθως. Μπορεί να μην τον γουστάρεις και καθόλου».
* Υπάρχει κάποια αλλαγή στην εξωτερική σου εμφάνιση που δεν θα την τολμούσες για έναν ρόλο;
«Οχι, δεν νομίζω. Θα έκανα οτιδήποτε απαιτεί ο ρόλος μου. Οχι ό,τι απαιτεί ο εργοδότης ή ο σκηνοθέτης, αλλά ο ρόλος».
* Τι δεν θα έκανες στην τηλεόραση;
«Οτιδήποτε δεν θα ήταν κοντά στο χαρακτήρα μου».
* Το γυμνό θα το απέρριπτες;
«Θα έκανα γυμνό αν θεωρούσα ότι ο χαρακτήρας που μου προτείνουν πρέπει να βγει γυμνός για κάποιον λόγο. Αλλά να βλέπω το λόγο».
* Δεν αρνείσαι, δηλαδή, κανέναν ρόλο;
«Αρνούμαι ρόλους που μοιάζουν με προηγούμενούς μου. Οταν, ας πούμε, έκανα στο “Φεύγα” ένα τζάνκι, μετά μου ζητούσαν αυτό συνεχώς. Φυσικά, έλεγα όχι. Τι θα κάνω εγώ, καριέρα τζάνκι;»
* Οταν απορρίπτεις ένα σενάριο θυμώνει εκείνος που σου το πρότεινε; Σε βάζει, όπως λέμε, στο μάτι;
«Δεν έχω νιώσει να θυμώσει κάποιος και να παρεξηγηθεί. Ισως γιατί είμαι ειλικρινής και δηλώνω τον πραγματικό λόγο που δεν θέλω να κάνω κάτι. Οταν απορρίπτεις μια δουλειά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι απορρίπτεις τους συντελεστές της. Δεν απορρίπτεις τον άνθρωπο που σ’ την προτείνει. Μπορεί να μη σου αρέσει να κάνεις τον συγκεκριμένο ρόλο τη συγκεκριμένη στιγμή ή να σου θυμίζει κάτι άλλο που έχεις κάνει στο παρελθόν».
* Εχθρός του ηθοποιού είναι η τυποποίηση;
«Ναι, είναι. Και στην Ελλάδα είναι δύσκολο να ξεφύγεις από την τυποποίηση. Σε βλέπουν να είσαι σε κάτι καλός και σε θέλουν έτσι. Δεν ρισκάρουν. Πρέπει να ρισκάρεις εσύ. Αν μέσα σου πιστεύεις ότι μπορείς να κάνεις κι άλλα πράγματα, εντάξει. Αν είσαι ανασφαλής σ’ αυτό, καλύτερα να μην κάνεις αυτήν τη δουλειά».
* Τι δεν σου αρέσει να βλέπεις στην τηλεόραση;
«Δεν θα βάλω να δω κουτσομπολίστικες εκπομπές και δεν μπορώ να δω και κάποια δελτία ειδήσεων, που είναι κουτσομπολίστικες εκπομπές επίσης. Με ενοχλούν επιπλέον οι φωνές και τα παράθυρα».
* Εύκολο ή δύσκολο να δημιουργηθούν αληθινές φιλίες μεταξύ των ανθρώπων του καλλιτεχνικού χώρου;
«Σ’ έναν άνθρωπο που έχει δυσκολία στο να κάνει φιλίες, αυτό του συμβαίνει σε όποιον χώρο και να εργάζεται».
* Δεν είναι περισσότερο ανταγωνιστικό το δικό σου επάγγελμα;
«Η δουλειά μου δεν είναι ανταγωνιστική, είναι ομαδική. Τον ανταγωνισμό τον φέρει κάθε άνθρωπος ξεχωριστά, ανάλογα με το χαρακτήρα του».
* Ποιες δυσκολίες αντιμετώπισες όταν άρχισες τηλεόραση;
«Την άγνοια. Στο Εθνικό, ξέρεις, δεν διδασκόμασταν τίποτε σχετικό με φακό. Λέγανε “πάμε κοντινό” και δεν καταλάβαινα τι γίνεται. Λέγανε στοπ για οποιονδήποτε λόγο και νόμιζα ότι κάτι κακό έκανα εγώ».
* Ποια είναι τα δυνατά σου στοιχεία στη δουλειά;
«Το μεγάλο μου ατού είναι ότι μπορώ να συγκεντρωθώ ανά πάσα στιγμή και σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Επίσης, είμαι πάντα πολύ ψύχραιμη».
* Σε τι πιστεύεις ότι πρέπει να βελτιωθείς;
«Τα εκφραστικά μέσα του ηθοποιού εξελίσσονται συνέχεια, οπότε βλέπεις διαρκώς ότι έχεις να αντιμετωπίσεις κι άλλα πράγματα και να μάθεις. Πρέπει και θέλω να εξελίσσομαι».
* Εχεις αναγκαστεί να δεχτείς μια επαγγελματική πρόταση που δεν σε ικανοποιεί ελλείψει άλλης;
«Δεν έχει χρειαστεί. Εστω και την τελευταία στιγμή έρχεται κάτι που θέλω. Είναι ρίσκο κι αυτό. Στη δουλειά μας πάντα ρισκάρεις. Δεν μου έχει τύχει να κάνω μια μεγάλη έκπτωση και να πω, θα κάνω αυτό επειδή δεν έχω τίποτ’ άλλο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα μου συμβεί αύριο. Η δουλειά μας είναι απρόβλεπτη, μπορεί να σου συμβούν τα πάντα».
* Πολλοί ηθοποιοί πειραματίζονται και ως παρουσιαστές τηλεοπτικών εκπομπών. Το βρίσκεις λάθος;
«Ο ηθοποιός μπορεί να γίνει και παρουσιαστής και τραγουδιστής αν θέλει, γιατί είναι περφόρμερ και μπορεί να το κάνει. Δεν είναι κάτι έξω από τη δουλειά του. Ισως να θεωρώ το ανάποδο απαγορευτικό, αλλά και πάλι όχι φανατικά».
who is who
* Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη και μεγάλωσε στην Κέρκυρα.
* Αγαπημένο της βιβλίο είναι «Ο μικρός πρίγκιπας».
* Δεν της αρέσει να δένεται με αντικείμενα.
* Στις διακοπές απολαμβάνει να κάνει θαλάσσιο σκι.
Αρχικά έφυγε για την Αγγλία προκειμένου να σπουδάσει ναυτιλιακά, που ήταν και το επάγγελμα του πατέρα της. Στην πραγματικότητα, μόνο το ταξίδι απόλαυσε και γύρισε τρέχοντας για να δώσει εξετάσεις στο Εθνικό Θέατρο. Το ντεμπούτο της Φαίης Ξυλά στην τηλεόραση έγινε στο σίριαλ «Φεύγα» του Mega, ενώ στο ίδιο κανάλι τη βλέπουμε και φέτος, στην καθημερινή σειρά «Τα μυστικά της Εδέμ». Εκεί υποδύεται την Εύα, που είναι με έναν άντρα από τα 15 της και όλη η ζωή της γυρίζει γύρω από αυτόν τον έρωτα. Μαζί, μάλιστα, έχουν κάνει και ένα παιδί, αλλά εκείνη ποτέ δεν τόλμησε να του το αποκαλύψει. Παρουσίαζε πάντα το παιδί τους ως παιδί της μητέρας της.
* Ιστορίες βγαλμένες από τη ζωή;
«Ο,τι συμβαίνει σ’ αυτό το σίριαλ θα μπορούσε κάλλιστα να συμβεί και στη ζωή. Υπερβολικό μπορεί να είναι το ότι γίνονται όλα στους ίδιους ανθρώπους. Αλλιώς, είναι πολύ αληθινά. Και ο τρόπος που παίζονται και γράφονται είναι αληθινός, επίσης».
* Τα καθημερινά σίριαλ τα έχεις αποκαλέσει ποτέ σαπουνόπερες;
«Γενικώς δεν μου αρέσουν οι ταμπέλες. Ξεχωρίζω τις δουλειές μόνο από την ποιότητά τους. Η δουλειά που κάνω φέτος και ως καθημερινή, και ως εβδομαδιαία, και ως μηνιαία πάλι θα μου άρεσε. Νομίζω, μάλιστα, ότι ένα σίριαλ που είναι καθημερινό και πολύ καλό, όπως το δικό μας, είναι μεγάλη μαγκιά, γιατί είναι πολύ δύσκολο. Δουλεύεις με εξαντλητικούς ρυθμούς».
* Αμείβεσαι, όμως, και πολύ καλά.
«Πολλές φορές δεν έχω αμειφθεί καλά και έχω δουλέψει πάρα πολύ. Η τέχνη ποτέ δεν πληρώνεται όπως της αξίζει. Θα πληρώνεσαι ή παραπάνω ή λιγότερο. Το “όσο σου αξίζει” δεν υπάρχει. Θεωρώ, επίσης, ότι η υποκριτική είναι υπερβολικά δύσκολη δουλειά, γι’ αυτό και οι ηθοποιοί κολλάνε βαρέα ένσημα».
* Εχεις την πολυτέλεια να επιλέγεις σε ποιες εκπομπές θα εμφανιστείς για το προμόσιον του σίριαλ;
«Η αλήθεια είναι ότι οι ηθοποιοί υπογράφουμε συμβόλαια που μας υποχρεώνουν να εμφανιζόμαστε σε εκπομπές για την προώθηση της δουλειάς. Αυτό είναι μια ρήτρα που δεν μπορείς να μην την έχεις. Την έχουμε όλοι. Δεν μπορεί κάποιος να τη βγάλει, επειδή δεν θέλει να πηγαίνει. Είσαι υποχρεωμένος, αν το κανάλι πει να πας σε κάποια εκπομπή, να πας. Απλώς, υπάρχει η καλή θέληση και από τις δύο πλευρές να πεις ότι κάτι δεν θέλεις και να μην σε υποχρεώσουν να το κάνεις».
* Η Ακρίτα έρχεται στα γυρίσματα;
«Οχι, δεν έρχεται. Εχει τον απόλυτο έλεγχο του πράγματος, έτσι κι αλλιώς».
* Διάβαζες Ακρίτα; Τη γνώριζες, δηλαδή, από τα χρονογραφήματά της;
«Οχι εγώ. Η μαμά μου διάβαζε Ακρίτα».
* Το «στα παρασκήνια περνάμε υπέροχα», ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να πέφτουν πολλοί καβγάδες και οι ηθοποιοί να μη μιλιούνται, πώς το σχολιάζεις;
«Το να λες ότι περνάς υπέροχα και από πίσω να σκοτώνεσαι είναι υποκριτικό. Μπορείς να πεις κάτι άλλο. Αλλωστε, λίγο ενδιαφέρει το θεατή πώς είσαι στο παρασκήνιο με τους συναδέλφους σου. Σημασία έχει το αποτέλεσμα. Τι σε νοιάζει αν εγώ δεν μιλιέμαι με τον συνάδελφό μου; Είναι σαν να λέμε ότι όταν είσαι με κάποιον ζευγάρι τον γουστάρεις κιόλας. Ε, δεν συμβαίνει συνήθως. Μπορεί να μην τον γουστάρεις και καθόλου».
* Υπάρχει κάποια αλλαγή στην εξωτερική σου εμφάνιση που δεν θα την τολμούσες για έναν ρόλο;
«Οχι, δεν νομίζω. Θα έκανα οτιδήποτε απαιτεί ο ρόλος μου. Οχι ό,τι απαιτεί ο εργοδότης ή ο σκηνοθέτης, αλλά ο ρόλος».
* Τι δεν θα έκανες στην τηλεόραση;
«Οτιδήποτε δεν θα ήταν κοντά στο χαρακτήρα μου».
* Το γυμνό θα το απέρριπτες;
«Θα έκανα γυμνό αν θεωρούσα ότι ο χαρακτήρας που μου προτείνουν πρέπει να βγει γυμνός για κάποιον λόγο. Αλλά να βλέπω το λόγο».
* Δεν αρνείσαι, δηλαδή, κανέναν ρόλο;
«Αρνούμαι ρόλους που μοιάζουν με προηγούμενούς μου. Οταν, ας πούμε, έκανα στο “Φεύγα” ένα τζάνκι, μετά μου ζητούσαν αυτό συνεχώς. Φυσικά, έλεγα όχι. Τι θα κάνω εγώ, καριέρα τζάνκι;»
* Οταν απορρίπτεις ένα σενάριο θυμώνει εκείνος που σου το πρότεινε; Σε βάζει, όπως λέμε, στο μάτι;
«Δεν έχω νιώσει να θυμώσει κάποιος και να παρεξηγηθεί. Ισως γιατί είμαι ειλικρινής και δηλώνω τον πραγματικό λόγο που δεν θέλω να κάνω κάτι. Οταν απορρίπτεις μια δουλειά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι απορρίπτεις τους συντελεστές της. Δεν απορρίπτεις τον άνθρωπο που σ’ την προτείνει. Μπορεί να μη σου αρέσει να κάνεις τον συγκεκριμένο ρόλο τη συγκεκριμένη στιγμή ή να σου θυμίζει κάτι άλλο που έχεις κάνει στο παρελθόν».
* Εχθρός του ηθοποιού είναι η τυποποίηση;
«Ναι, είναι. Και στην Ελλάδα είναι δύσκολο να ξεφύγεις από την τυποποίηση. Σε βλέπουν να είσαι σε κάτι καλός και σε θέλουν έτσι. Δεν ρισκάρουν. Πρέπει να ρισκάρεις εσύ. Αν μέσα σου πιστεύεις ότι μπορείς να κάνεις κι άλλα πράγματα, εντάξει. Αν είσαι ανασφαλής σ’ αυτό, καλύτερα να μην κάνεις αυτήν τη δουλειά».
* Τι δεν σου αρέσει να βλέπεις στην τηλεόραση;
«Δεν θα βάλω να δω κουτσομπολίστικες εκπομπές και δεν μπορώ να δω και κάποια δελτία ειδήσεων, που είναι κουτσομπολίστικες εκπομπές επίσης. Με ενοχλούν επιπλέον οι φωνές και τα παράθυρα».
* Εύκολο ή δύσκολο να δημιουργηθούν αληθινές φιλίες μεταξύ των ανθρώπων του καλλιτεχνικού χώρου;
«Σ’ έναν άνθρωπο που έχει δυσκολία στο να κάνει φιλίες, αυτό του συμβαίνει σε όποιον χώρο και να εργάζεται».
* Δεν είναι περισσότερο ανταγωνιστικό το δικό σου επάγγελμα;
«Η δουλειά μου δεν είναι ανταγωνιστική, είναι ομαδική. Τον ανταγωνισμό τον φέρει κάθε άνθρωπος ξεχωριστά, ανάλογα με το χαρακτήρα του».
* Ποιες δυσκολίες αντιμετώπισες όταν άρχισες τηλεόραση;
«Την άγνοια. Στο Εθνικό, ξέρεις, δεν διδασκόμασταν τίποτε σχετικό με φακό. Λέγανε “πάμε κοντινό” και δεν καταλάβαινα τι γίνεται. Λέγανε στοπ για οποιονδήποτε λόγο και νόμιζα ότι κάτι κακό έκανα εγώ».
* Ποια είναι τα δυνατά σου στοιχεία στη δουλειά;
«Το μεγάλο μου ατού είναι ότι μπορώ να συγκεντρωθώ ανά πάσα στιγμή και σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Επίσης, είμαι πάντα πολύ ψύχραιμη».
* Σε τι πιστεύεις ότι πρέπει να βελτιωθείς;
«Τα εκφραστικά μέσα του ηθοποιού εξελίσσονται συνέχεια, οπότε βλέπεις διαρκώς ότι έχεις να αντιμετωπίσεις κι άλλα πράγματα και να μάθεις. Πρέπει και θέλω να εξελίσσομαι».
* Εχεις αναγκαστεί να δεχτείς μια επαγγελματική πρόταση που δεν σε ικανοποιεί ελλείψει άλλης;
«Δεν έχει χρειαστεί. Εστω και την τελευταία στιγμή έρχεται κάτι που θέλω. Είναι ρίσκο κι αυτό. Στη δουλειά μας πάντα ρισκάρεις. Δεν μου έχει τύχει να κάνω μια μεγάλη έκπτωση και να πω, θα κάνω αυτό επειδή δεν έχω τίποτ’ άλλο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα μου συμβεί αύριο. Η δουλειά μας είναι απρόβλεπτη, μπορεί να σου συμβούν τα πάντα».
* Πολλοί ηθοποιοί πειραματίζονται και ως παρουσιαστές τηλεοπτικών εκπομπών. Το βρίσκεις λάθος;
«Ο ηθοποιός μπορεί να γίνει και παρουσιαστής και τραγουδιστής αν θέλει, γιατί είναι περφόρμερ και μπορεί να το κάνει. Δεν είναι κάτι έξω από τη δουλειά του. Ισως να θεωρώ το ανάποδο απαγορευτικό, αλλά και πάλι όχι φανατικά».
who is who
* Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη και μεγάλωσε στην Κέρκυρα.
* Αγαπημένο της βιβλίο είναι «Ο μικρός πρίγκιπας».
* Δεν της αρέσει να δένεται με αντικείμενα.
* Στις διακοπές απολαμβάνει να κάνει θαλάσσιο σκι.
andy- fan
- Αριθμός μηνυμάτων : 65
Ημερομηνία εγγραφής : 06/11/2009
Ηλικία : 28
Τόπος : se enan eleniko,faihko kai mpougiouriko kosmo!!!
Απ: Περιοδικό On Off
Εχαριστουμε πολυ!!!!
Evanna- fan
- Αριθμός μηνυμάτων : 81
Ημερομηνία εγγραφής : 06/11/2009
Ηλικία : 31
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης